I. POSTANOWIENIA OGÓLNE
W ramach Kancelarii Aleksandra Zaniewicz Kancelaria Radcy Prawnego zwana dalej „Kancelarią” przywiązujemy szczególną wagę do ochrony danych osobowych swoich klientów, kontrahentów, pracowników oraz współpracowników.
Niniejsza Polityka prywatności określa zasady przetwarzania danych osobowych przez Kancelarię w związku z prowadzoną przez nią działalnością gospodarczą, udostępnionych Kancelarii w związku ze świadczeniem usług prawnych, korzystaniem z funkcjonalności strony internetowej www.kancelariazaniewicz.pl, stron mediów społecznościowych Kancelarii oraz innych usług komunikacyjnych świadczonych w Internecie lub z jego wykorzystaniem zwanych dalej „Usługami”, oraz wskazuje w jaki sposób mogą Państwo realizować swoje prawa w zakresie ochrony danych osobowych.
W zakresie działalności Kancelarii, przetwarzamy dane osobowe zgodnie z regulacjami zawartymi w Rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) zwane dalej: „RODO”, oraz innych przepisach dotyczących ochrony danych osobowych.
Kwestia zachowania poufności w wykonywaniu zawodu radcy prawnego jest dla nas priorytetem, zaś dane osobowe pozyskane w związku ze świadczeniem usług prawnych są dodatkowo chronione ustawowym obowiązkiem zachowania tajemnicy zawodowej radcy prawnego. W konsekwencji, niektóre przysługujące Państwu uprawnienia wskazane w dalszej części niniejszej Polityki Prywatności, mogą być wyłączone lub ograniczone na podstawie przepisów RODO, przepisów prawa polskiego, w tym ustawy z dnia 6 lipca 1982 r. o radcach prawnych (Dz.U.2022.1166 t.j.)
II. KTO JEST ADMINISTRATOREM PAŃSTWA DANYCH
Administratorem Państwa danych osobowych jest Aleksandra Zaniewicz prowadząca działalność gospodarczą pod firmą Aleksandra Zaniewicz Kancelaria Radcy Prawnego, adres: ul. Lubelska 35, 21-560 Międzyrzec Podlaski, NIP: 5372620747, REGON: 520457777 zwanym dalej „Administratorem”.
W sprawach związanych z ochroną danych osobowych możecie Państwo kontaktować się pod adresem: kontakt@kancelariazaniewicz.pl
III. W JAKIM CELU I NA JAKIEJ PODSTAWIE PRZETWARZAMY PAŃSTWA DANE
- W działalności Kancelarii
W ramach bieżącej działalności Kancelarii, przetwarzamy Państwa dane osobowe w celu:
- świadczenia usług prawnych na Państwa rzecz, w tym zawarcia i wykonania umowy (podstawa: art. 6 ust. 1 lit. b RODO),
- w celu egzekwowania zawartych umów, dochodzenia lub obrony przed roszczeniami na podstawie prawnie uzasadnionego interesu Administratora polegającego na ochronie jego praw (podstawa: art. 6 ust. 1 lit. f RODO),
- w celu wypełnianie obowiązków prawnych ciążących na Administratorze, w tym podatkowych, księgowych, pracowniczych itp. (podstawa: art. 6 ust. 1 lit. c RODO),
- w celu potencjalnego zatrudniania w Kancelarii tj. prowadzenia rekrutacji osób zainteresowanych pracą lub współpracą z Kancelarią (art. 221 k.p. oraz art. 6 ust. 1 lit. a i c RODO),
- udzielenia odpowiedzi na Państwa wiadomości elektroniczne bądź telefoniczne (w związku z prośbą o poradę prawną, pytaniami, wątpliwościami, informacjami) i prowadzenia w związku z tym dalszej korespondencji oraz marketingu bezpośredniego własnych usług Kancelarii, polegającego na przedstawieniu oferty oraz utrzymywaniu kontaktów biznesowych, na podstawie prawnie uzasadnionego interesu Administratora (podstawa: art. 6 ust. 1 lit. f RODO),
- w innych celach niż wymieniowe powyżej, na podstawie Państwa zgody na przetwarzanie danych osobowych (podstawa: art. 6 ust. 1 lit. a RODO).
- W ramach Serwisu
W ramach korzystania przez Państwa z serwisu internetowego prowadzonego przez Kancelarię pod adresem kontakt@kancelariazaniewicz.pl zwanego dalej „Serwisem” przetwarzamy Państwa dane osobowe, w tym w ramach udostępnionego formularza kontaktowego (imię i nazwisko, adres e-mail oraz dane podane w treści wiadomości), adres IP lub inne identyfikatory (nazwa domeny, typ przeglądarki) oraz informacje gromadzone za pośrednictwem plików cookies w celu:
- udzielenia odpowiedzi na zadane pytanie za pośrednictwem formularza kontaktowego dostępnego w Serwisie na podstawie prawnie uzasadnionego interesu Administratora (podstawa: art. 6 ust. 1 lit. f RODO),
- świadczenia usług drogą elektroniczną w zakresie udostępniana Państwu treści gromadzonych w Serwisie oraz zainicjowania dalszej korespondencji w celu zawarcia i wykonania umowy na Państwa rzecz (podstawa: art. 6 ust. 1 lit b RODO),
- dostarczania Państwu jako użytkownikom Serwisu usług oraz utrzymania bezpieczeństwa oraz funkcjonalności Serwisu na podstawie prawnie uzasadnionego interesu Administratora (podstawa: art. 6 ust. 1 lit. f) RODO),
- w celach analitycznych i statystycznych polegających na analizie Państwa aktywności w Serwisie, a także preferencji w celu poprawy stosowanych funkcjonalności Serwisu, na podstawie Państwa zgody (podstawa: art. 6 ust. 1 lit. a RODO),
- w celu egzekwowania zawartych umów, dochodzenia lub obrony przed roszczeniami na podstawie prawnie uzasadnionego interesu Administratora polegającego na ochronie jego praw (podstawa: art. 6 ust. 1 lit. f RODO).
- W mediach społecznościowych
W związku z Państwa aktywnością na stronach mediów społecznościowych Kancelarii (Facebook, Linkedin), Państwa dane osobowe są przetwarzane wyłącznie w związku z prowadzeniem tego profilu, w celu informowania o działalności Kancelarii, oferowaniu usług, a także w celu komunikacji z Państwem za pośrednictwem narzędzi tam dostępnych. Podstawą prawną przetwarzania danych osobowych w tym celu jest uzasadniony interes Administratora jakim jest promowanie własnej marki (podstawa: art. 6 ust. 1 lit. f RODO).
IV. W JAKIM ZAKRESIE PRZETWARZAMY PAŃSTWA DANE OSOBOWE
W ramach działalności Kancelarii, przetwarzamy podstawowe dane identyfikacyjne tj. imię, nazwisko, PESEL, nazwę przedsiębiorstwa, adres korespondencyjny, adres e-mail, numer telefonu oraz w określonych przypadkach, wrażliwe dane osobowe na podstawie art. 9 ust. 2 RODO.
Przetwarzamy tylko te dane osobowe, które zostaną przez Państwa dobrowolnie podane. Jednakże w określonych przypadkach, konsekwencją ich niepodania będzie niemożność świadczenia usług na Państwa rzecz. W celu skorzystania z formularza kontaktowego niezbędne jest podanie przez Państwa imienia i nazwiska, adresu poczty elektronicznej oraz wskazanie treści wiadomości.
Przeglądanie zawartości Serwisu nie wymaga podawania danych osobowych innych niż pozyskiwane automatycznie informacje o parametrach połączenia.
Kancelaria pozyskuje jedynie niezbędne informacje umożliwiające prawidłowe działanie Serwisu, wykonanie usług przez Kancelarię bądź przedstawienie oferty osobom, które nawiązują z nami kontakt w celu otrzymania oferty, a także osobami, którzy obserwują profil Kancelarii w mediach społecznościowych.
V. PRZEZ JAKI OKRES PRZETWARZAMY PAŃSTWA DANE OSOBOWE
Państwa dane będą przetwarzane przez okres niezbędny do wykonywania czynności opisanych w niniejszej Polityce Prywatności, w tym:
- jeżeli dane osobowe są przetwarzane w związku z świadczeniem usług prawnych– przez czas niezbędny do realizacji zawartej z Kancelarią umowy, a po jej zakończeniu dane osobowe będą przetwarzane przez czas potrzebny do wykazania prawidłowości wykonania wynikających z niej obowiązków tj. upływu terminów przedawnienia roszczeń związanych z zawartymi przez Kancelarię umowami oraz okres wymagany ustawą z dnia 6 lipca 1982 r. o radcach prawnych, w zakresie przechowywania danych osobowych przetwarzanych w ramach wykonywania zawodu radcy prawnego tj. 10 lat od końca roku, w którym zakończyło się postępowanie, na potrzeby którego dane osobowe zostały zgromadzone,
- jeżeli dane osobowe są przetwarzane w celu wypełnianie obowiązków prawnych ciążących na Kancelarii- przez czas niezbędny do realizacji ustawowych obowiązków Administratora, w szczególności do czasu upływu terminu przedawnienia zobowiązań podatkowych,
- jeżeli dane osobowe są przetwarzane w celu realizacji prawnie uzasadnionego interesu Kancelarii jako Administratora– przez czas niezbędny do realizacji prawnie uzasadnionego interesu Kancelarii, w tym zakresie nie dłużej jednak niż do czasu uznania za uzasadniony szczególną sytuacją Państwa sprzeciw, zaś w przypadku gdy prawnie uzasadnionym interesem jest marketing bezpośredni – do czasu wyrażenia przez Państwa sprzeciwu,
- w przypadku, gdy dane osobowe są przetwarzane na podstawie wyrażonej przez Państwa zgody – do chwili wycofania przez Państwa wyrażonej uprzednio zgody na przetwarzanie danych osobowych.
W przypadku, gdy Państwa dane nie będą już niezbędne do realizacji celów dla których zostały zebrane, zostaną one niezwłocznie usunięte, zaś w przypadku ich dalszego przetwarzania, zapewniamy zgodność ich przetwarzania z wymogami zawartymi w przepisach RODO.
VI. KOMU UDOSTĘPNIAMY PAŃSTWA DANE OSOBOWE
Państwa dane nie są sprzedawane, wymieniane, przekazywane lub transferowane osobom trzecim z żadnej przyczyny, z wyjątkiem sytuacji, gdy jesteśmy do tego zobowiązani na podstawie przepisów prawa lub gdy wyrażą Państwo na to wyraźną zgodę.
Odbiorcami Państwa danych osobowych mogą być:
- podmioty zewnętrzne, z którymi Kancelaria współpracuje w ramach prowadzonej przez siebie działalności lub które zapewniają funkcjonalności tj. podmioty świadczące usługi IT, dostawcy technologii informacyjnej, oprogramowania opartego na chmurze, księgowi, prawnicy, kurierzy czy dostawcy usług pocztowych),
- sądy powszechne i organy administracji publicznej,
- instytucje państwowe, w sytuacji kiedy udostępnienie danych osobowych wynika z przepisów prawa.
Osoby trzecie mające dostęp do Państwa danych osobowych przetwarzają je wyłącznie na podstawie umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych i wyłącznie na polecenie Kancelarii, o ile nie są odrębnymi administratorami danych.
Wybierając podmioty, które w naszym imieniu przetwarzają dane osobowe, dbamy o to, aby zapewniały one gwarancje wdrożenia odpowiednich środków technicznych i organizacyjnych zgodnych z RODO oraz chroniły prawa osób, których dane dotyczą.
Jednocześnie informujemy, że dane osób korzystających z profilu Kancelarii na portalu społecznościowym Facebook są odrębnie przetwarzane przez administratora tych danych na zasadach dostępnych pod adresem https://www.facebook.com/about/privacy.
VII. JAKIE PRZYSŁUGUJĄ PAŃSTWU PRAWA I W JAKI SPOSÓB JE REALIZUJEMY
W ramach przetwarzanych przez Kancelarię danych osobowych, przysługuje Państwu prawo do:
- dostępu do danych osobowych oraz otrzymania kopii danych osobowych, o ile ich realizacja nie narusza obowiązku zachowania tajemnicy przez radcę prawnego,
- sprostowania lub uaktualnienia danych osobowych, poprzez żądanie usunięcia ewentualnych niezgodności lub błędów dotyczących przetwarzanych danych osobowych oraz uzupełnienie je lub aktualizację, jeśli są niekompletne lub uległy zmianie,
- usunięcia danych osobowych – jeżeli Państwa zdaniem ich przetwarzanie nie jest już niezbędne do realizowania żadnego z celów, dla których zostały zebrane lub została cofnięta zgoda na ich przetwarzanie, za wyjątkiem sytuacji, w których obowiązek przetwarzania danych osobowych wynika z przepisu prawa lub przetwarzanie danych jest niezbędne do dochodzenia, ustalenia lub obrony roszczeń,
- ograniczenia przetwarzania danych osobowych, w przypadku kiedy kwestionujecie Państwo prawidłowość danych osobowych, o ile jego realizacja nie narusza obowiązku zachowania tajemnicy przez radcy prawnego,
- przenoszenia swoich danych osobowych, poprzez żądanie od Administratora otrzymania danych w używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego, wyłącznie w zakresie, w jakim dane osobowe są przetwarzane w celu zawarcia i wykonywania umowy i są przetwarzane w sposób zautomatyzowany,
- wycofania zgody, w przypadku gdy dane przetwarzane są na podstawie Państwa zgody, co nie będzie wpływać na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed wycofaniem tej zgody,
- wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych, w przypadku gdy podstawą przetwarzania danych osobowych jest prawnie uzasadniony interes Administratora, za wyjątkiem danych osobowych pozyskanych przez Administratora w związku z udzielaniem pomocy prawnej,
- wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uznają Państwo, iż przetwarzanie Państwa danych osobowych narusza przepisy RODO.
W celu realizacji powyższych uprawnień zgodnie z zasadami opisanymi w art. 16 – 21 RODO, należy przesłać pisemny wniosek na adres: ul. ul. Lubelska 35, 21 – 560 Międzyrzec Podlaski, lub za pośrednictwem poczty elektronicznej: kontakt@kancelariazaniewicz.pl
Kancelaria udzieli odpowiedzi na Państwa wniosek w ciągu miesiąca od jego otrzymania, zaś w razie konieczności przedłużenia tego terminu, poinformujemy Państwa o przyczynach takiego przedłużenia.
Przed realizacją Państwa uprawnień jesteśmy zobowiązani zweryfikować Państwa tożsamość.
VIII. PROFILOWANIE
Informujemy, że nie będą Państwo podlegali decyzji, która opiera się wyłącznie na zautomatyzowanym przetwarzaniu, w tym profilowaniu, i wywołuje wobec Państwa skutki prawne lub w podobny sposób istotnie na Państwa wpływa.
IX. PRZEKAZYWANIE DANYCH OSOBOWYCH DO PAŃSTWA TRZECICH LUB ORGANIZACJI MIĘDZYNARODOWYCH
Kancelaria nie planuje przekazywać Państwa danych osobowych odbiorcom spoza EOG, czyli do państw trzecich.
Jednakże, w związku z korzystaniem z usług takich podmiotów jak Google czy Meta Platforms, Inc. z siedzibą w USA (Facebook), Państwa dane mogą być przekazywane do Stanów Zjednoczonych Ameryki (USA) w celu przechowywania danych na ich serwerach. Informujemy jednak, że wskazane podmioty gwarantują odpowiedni poziom ochrony danych osobowych wymagany przez przepisy europejskie. Więcej informacji możecie Państwo zasięgnąć na stronie:
https://www.facebook.com/business/help/336550838147603
https://policies.google.com/privacy?hl=pl
X. PLIKI COOKIES
Kancelaria jako Administrator w ramach prowadzenia Serwisu korzysta z plików cookies. Pliki cookies czyli tzw. ciasteczka, to dane informatyczne, w tym pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym użytkownika Serwisu (np. komputerze, tablecie, smartfonie) i przeznaczone są do korzystania z Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer. Pliki te nie mają na celu ustalenia Państwa tożsamości i nie zapisują danych wrażliwych.
Administrator wykorzystuje pliki cookies w następujących celach:
- niezbędne pliki cookies, w celu dostarczania użytkownikom Serwisu usług oraz utrzymania bezpieczeństwa oraz funkcjonalności Serwisu; podstawą prawną przetwarzania danych jest uzasadniony interes Administratora- art. 6 ust. 1 lit. f RODO,
- funkcjonalne, analityczne i wydajnościowe pliki cookies, w celu dostosowania zawartości Serwisu do Państwa indywidualnych preferencji oraz potrzeb innych odwiedzających użytkowników oraz tworzenia statystyk, które umożliwiają analizę, w jaki sposób użytkownicy korzystają z naszej strony internetowej, co umożliwia nam poprawę wydajności Serwisu; podstawą prawną przetwarzania danych jest zgoda użytkownika Serwisu art. 6 ust. 1 lit. a RODO.
- reklamowe pliki cookies, w celu dostarczania odwiedzającym spersonalizowanych reklam; podstawą prawną przetwarzania danych jest zgoda użytkownika Serwisu art. 6 ust. 1 lit. a RODO.
Serwis wykorzystuje następujące rodzaje plików cookies:
- tzw. pliki sesyjne (session cookies), które są plikami tymczasowymi, przechowywanymi w Państwa urządzeniu końcowym do czasu opuszczenia strony lub wyłączenia przeglądarki internetowej,
- tzw. pliki stałe (persistent cookies), które są przechowywane w Państwa urządzeniu końcowym przez czas określony w parametrach plików cookies lub do czasu ich usunięcia.
Informujemy, iż podczas pierwszego korzystania z Serwisu wyświetlana jest informacja na temat stosowania plików cookies.
Kliknięcie okienka „Akceptuj wszystkie” lub dalsze korzystanie z Serwisu bez zmiany ustawień oznacza, że wyrażacie Państwo zgodę na wykorzystywanie plików cookies zgodnie z postanowieniami Polityki Prywatności.
Kliknięcie okienka „Odrzuć wszystkie” oznacza, że Serwis będzie wykorzystywał tylko niezbędne pliki cookie, które są wymagane, aby umożliwić podstawowe funkcje tej witryny, takie jak zapewnienie bezpiecznego logowania lub dostosowanie preferencji dotyczących zgody. Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych osobowych.
Kliknięcie okienka „Zapisz moje preferencje” umożliwia Państwu wybór plików cookies, które będą wykorzystywane przez Serwis.
Jednocześnie możecie Państwo dokonać zmiany w zakresie wyboru plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej, która umożliwia blokowanie oraz usunięcie plików cookies.
Szczegółowe informacje na temat zmiany ustawień plików cookies w najpopularniejszych przeglądarkach internetowych znajdują się w poszczególnych linkach poniżej:
Internet Explorer – https://support.microsoft.com/pl-pl/help/17442/windows-internet-explorer-delete-manage-cookies,
Chrome – https://support.google.com/accounts/answer/61416?hl=pl,
Edge – https://support.microsoft.com/pl-pl/help/10607/microsoft-edge-view-delete-browser-history,
Firefox – https://support.mozilla.org/pl/kb/blokowanie-ciasteczek,
Opera – http://help.opera.com/Windows/9.20/en/cookies.html,
Safari-https://support.apple.com/kb/PH17191?locale=en_US&viewlocale=en_US.
XI. LOGI SERWERA
Informujemy, iż korzystanie z Serwisu wiąże się z przesyłaniem zapytań do serwera, na którym zamieszczona jest strona. Każde zapytanie skierowane do serwera zapisywane jest w logach serwera (plikach dziennika).
W logach serwera zapisywane są m.in. informacje takie jak: adres IP użytkowników, data i czas serwera, informacje o przeglądarce internetowej i systemie operacyjnym, ilość przesłanych danych.
Logi są zapisywane i przechowywane na serwerze.
Logi serwera są wykorzystywane wyłącznie jako materiał pomocniczy do administrowania stroną, a ich zawartość jest ujawniana jedynie osobom upoważnionym do administrowania serwerem.
Dane zapisane w logach serwera nie pozwalają na identyfikację konkretnych osób i nie są wykorzystywane w celu Państwa identyfikacji. Podstawą przetwarzania tych danych jest uzasadniony interes administratora związany z poprawą funkcjonalności Serwisu- art. 6 ust. 1 lit. f RODO.
XII. ZMIANY POLITYKI PRYWATNOŚCI
Informujemy, że niniejsza Polityka Prywatności jest na bieżąco weryfikowana i uaktualniania w oparciu o zmiany w świadczeniu usług przez Kancelarię oraz zmiany przepisów prawa w zakresie świadczenia usług drogą elektroniczną.
Niniejszy dokument może zostać zmieniony poprzez opublikowanie nowej Polityki Prywatności w Serwisie.
Aktualna wersja Polityki została przyjęta i obowiązuje od 1 grudnia 2023 r.